Lean-markkinoinnin peruskurssi
Opi modernin ketterän markkinoinnin perusteet ja siirry liiketoimintalähtöiseen markkinoinnin kehitykseen maksuttomalla kurssilla.Kenelle kurssi sopii?
Kyseessä on peruskurssi, joka sopii sinulle, joka et vielä käytä päivittäisessä työssäsi ketterän markkinoinnin toimintamalleja. Olitpa sitten markkinoija, muun alan asiantuntija, opiskelija tai kokenut konkari, niin tulet saamaan tästä uutta näkökulmaa tekemiseen.
Lean-markkinoinnin oppimisen edut
- + Selkeytä markkinoinnin päätöksentekoa, johtamista ja jatkuvaa kehitystä.
- + Minimoi hukkaa, panosta oikeisiin asioihin ja maksimoi vaikutus liiketoiminnan kehitykselle.
- + Opi nykyisistä ja uusista asiakkaista jatkuvalla testaamisella.
Kurssin sisältöjä
Mitä on lean-markkinointi?
- Johdanto ja kurssin esittely
- Lean-markkinointi on tapa ajatella
- Lean-markkinoinnin historia
- Tavoitteet
- Lean tukee asiakaspolun löytämistä
- Lean-markkinointi ja B2C
- Lean-markkinointi ja B2B
- Lean-markkinointi vs. muut markkinointitavat
- Jatkuva kehitys vs kampanjat
Lean-markkinoinnin koneiston osat
- Johtoryhmästä ruohonjuuritasolle suunnittelu- ja oppimisketjulla
- Lean-silmukka
- Lean-silmukan eri tasot
- Kehittämisen perusperiaate
- Ketterä oppiminen mikrosta makroon
- Välitarkistukset varmistavat kehityksen
- Reagointiajat eri lean-markkinoinnin tasoilla
- Lean-silmukka ja markkinointisuppilo
Lean-markkinointi käytäntöön
- Lean-markkinointi käytäntöön
- Lean-markkinoinnin vaiheet
- CASE: Esittely ja suunnittelu liiketoiminnan tavoitteista taktiselle tasolle
- CASE: Suunnittelu kampanjatasolla
- CASE: Suunnittelu työkirjan avulla
- CASE: Työkirjaesimerkki
- CASE: Toteutusvaihe
- CASE: Mittausvaihe
- CASE: Analysointivaihe
- CASE: Etenemiskaavio kuvaamaan suunnittelun jälkeisiä vaiheita
- Kurssin päätös ja jatkotoimenpiteet
Kokenut ja käytännönläheinen kouluttaja
Kouluttaja toimii Juha Pihkakoski, joka on toiminut digitaalisen markkinoinnin toteutuksen ja suunnittelun tehtävissä noin kymmenen vuoden ajan.
Juhalla on kokemusta kansainvälisten kasvuyritysten markkinoinnin toteutuksesta ja johtamisesta sekä Fortune 500 -kokoluokan yritysten kanssa tehdystä yhteistyöstä.
Nykyisin Juha toteuttaa lean-markkinointia tiimini kanssa samalla vieden suomalaislähtöisiä kasvu- ja suuryrityksiä kohti liiketoimintalähtöistä markkinointia kansainvälisillä markkinoilla.
Työkirja auttaa viemään oppia käytäntöön
Kurssiin kuuluu
- + Tehokas videosarja, joka käsittelee lean-markkinoinnin teoriaa
- + Case-esimerkkejä ja tehtäviä
- + Työkirja lean-markkinoinnin suunnittelun tueksi
Aloita maksuton kurssi nyt
Kun olet tilannut kurssin, tulet saamaan ensimmäisen osan siitä heti tilauksen jälkeen sähköpostiisi.