Markkinointi palveluna
Osta kumppanuus, joka muodostuu tavoitteiden, ei tekemisen, ympärille.MaaS lyhyesti
Markkinointi palveluna (Marketing as a Service – MaaS) on sitä, että et osta yksittäistä projektia tai tietyn tarkasti rajatun asian, kampanjan tai kanavan tekemistä. Olet ostamassa kumppanuuden, jolla mennään asetettuun maaliin sitoutumatta liian tiukasti tiettyyn keinovalikoimaan. Lopputuloshan ratkaisee ja kumppanin tehtävä on mukautua ja mahdollistaa lopputulokseen pääsy.
Kyseessä on ennemmin lisäosaamisen kytkeminen omaan tekemiseen, kuin markkinoinnin ulkoistaminen.
Kaikkea ei tarvitse osata itse, kun me hoidamme ja tuemme tekemisessä! Tämä nousi esiin myös asiakkaiden arvioissa siitä, mitkä ovat palvelumme suurimpia hyötyjä heidän yritykselleen.
Webinaaritallenteesta kuulet lisää MaaS:in mahdollisuuksista.
Edut ja haitat verrattuna vaihtoehtoihin
Verrattuna rekrytointiin
- + Et joudu palkkaamaan henkilöä ja maksamaan kaikkia työnantajakustannuksia
- + Et joudu tyytymään siihen, mitä sattuu löytymään vapailta markkinoilta, koska kova osaaja on vaikeaa saada
- + Saat joustavaa palvelua muuttuvien tarpeiden mukaan, sekä tehtävien haastavuudessa että tarvittavan tekemisen määrässä
- + Saat näkemystä monialaisesta tiimistä, joka tekee jatkuvasti yhteistyötä useiden yritysten kanssa
- + Saat korkealaatuista osaamista
- – Sinulla ei istu toimistolla ihmistä, joka on työntekijäsi
- – Luottamuksen löytyminen palveluntarjoajaan voi olla haastavaa
Verrattuna perinteiseen yhteistyöhön
- + Et sitoudu tiettyihin toimenpiteisiin, vaan ostat palvelua, joka joustaa tarpeen mukaan
- + Saat proaktiivisen kumppanin, joka ei pelkästään toteuta sitä, mitä on sovittu, vaan kehittää markkinointia proaktiivisesti oppien perusteella
- + Yhteistyö, joka kasvaa yrityksen mukana ja jakaa tietoa ja osaamista myös oman yrityksen sisälle
- + Saat käyttöösi huippuluokan ammattilaisia eri osa-alueilta
- – Ostovaiheessa on vaikea muodostaa konkreettista kuvaa palvelusta, koska esimerkiksi markkinointikanavia ei lukita
- – Palveluntarjoajien vertailukelvottomuus
”Toimitteko te kaikkien asiakkaiden kanssa näin?”
Yhteistyömalliin ihastuneet asiakkaat kysyvät aina välillä “Toimitteko te kaikkien asiakkaiden kanssa näin?”. Vastaus on, että toimimme asiakkaidemme kanssa ainoastaan näin. Yhdessä tekeminen tuo todennetusti parempia tuloksia.
Tutustu MaaS-palveluihin